Przetargi

Usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych

18/04/2014    S77    Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

 

Polska-Bodzanów: Usługi związane z odpadami

2014/S 077-133755

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina Bodzanów
ul. Bankowa 7
Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Bodzanów
Osoba do kontaktów: Lilla Smorzewska
09-470 Bodzanów
POLSKA
Tel.: +48 242607006
E-mail: l.smorzewska@bodzanow.pl
Faks: +48 242607065

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bodzanow.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Środowisko

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Bodzanów, powiat. Płock, woj. mazowieckie.
Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Bodzanów w okresie od 1.7.2014 r. do 31.12.2016 r. w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania na składowisku, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z poźn. zm.).
Szczegółowy wykaz nieruchomości objętych zamówieniem Wykonawca otrzyma w dniu zawarcia umowy. Dane dotyczące Gminy Bodzanów istotne z punktu widzenia zamówienia: Obszar Gminy Bodzanów wynosi 136,8 km², w skład Gminy Bodzanów wchodzi 39 miejscowości: tj: Archutowo, Archutówko, Białobrzegi, Bodzanów, Borowice, Łagiewniki, Chodkowo, Chodkowo-Działki, Cieśle, Cybulin, Garwacz, Gąsewo, Gromice, Nowe Kanigowo, Kanigowo, Karwowo Duchowne, Karwowo Szlacheckie, Kępa Polska, Kłaczkowo, Krawieczyn, Leksyn, Łętowo, Małoszewo, Małoszywka, Makolin Kolonia, Mąkolin, Miszewko, Felicjanów, Miszewo Murowane, Miszewo Nowe, Niesłuchowo, Osmolinek, Parkoczewo, Pepłowo, Ramutówko, Reczyn, Reczyn Nowy, Stanowo, Wiciejewo.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90500000, 90511000, 90512000, 90513100, 90533000

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

Szacunkowa wartość bez VAT:
Zakres: między 1 000 000 i 1 200 000 PLN

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Rozpoczęcie 1.7.2014. Zakończenie 31.12.2016

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

1. Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 40 000 PLN (słownie złotych: czterdzieści tysięcy złotych) do upływu terminu składania ofert.
2. Wadium można wnieść w:
— pieniądzu,
— poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
— gwarancjach bankowych,
— gwarancjach ubezpieczeniowych,
— poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Bodzanów, PBS Ciechanów o/Bodzanów nr 0982131018200206000156 0001.
— kopię dowodu wpłaty załączyć do oferty.
4. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują się na koncie Zamawiającego w terminie /godzina/ składania ofert.
5. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12.Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału.
13.Jeżeli oferta jest zabezpieczona wadium w formie innej niż pieniężna, Wykonawca winien uwzględnić wszystkie zapisy dotyczące zatrzymania wadium.

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

1. Wykonawca w ofercie podaje cenę dla odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych – w formie ryczałtu:
— za wykonanie przedmiotu zamówienia w wymienionym zakresie,
— za jeden miesiąc świadczenia usługi.
2. Wykonawca zobowiązany jest do obliczenia ceny ryczałtowej (w tym ceny ryczałtowej za 1 miesiąc) biorąc pod uwagę wymagania SIWZ, w szczególności opisu przedmiotu zamówienia oraz projektu umowy.
3. Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie i zawierać należny podatek VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu ofertowym" stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ofert na podstawie najniższej ceny.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymogom specyfikacji i zostanie oceniona, jako najniższa cenowo. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego, Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wypłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

1) W przypadku złożenia oferty wspólnej przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych – lidera do zaciągania i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli.
2) Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej partnerów wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego wykonawcy i spełniać następujące wymagania:
a) oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 pkt 1–4 ustawy składają wszyscy partnerzy podpisując się na jednym formularzu lub pełnomocnik (lider) w imieniu wszystkich; w nagłówku oświadczenia należy wpisać nazwę wykonawcy tj. konsorcjum, spółki cywilnej itp.
b) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24. ust. 1 ustawy oraz dokument wymieniony w rozdziale VI pkt 3 (lista) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik umocowany do składania oświadczeń wiedzy w imieniu każdego z wykonawców osobno.
c) każdy z partnerów musi oddzielnie złożyć dokumenty wymienione w Rozdziale VII pkt.2 ppkt 2).

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie posiadał:
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach(t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.), prowadzonego przez Wójta Gminy Bodzanów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
b) aktualne zezwolenie starosty na zbieranie i transport odpadów komunalnych z uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21),
c) aktualny wpis do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska na podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 Nr 180, poz. 1495 ze zm.) w związku z art. 235 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) lub do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21),
Warunek dotyczący posiadania uprawnień muszą spełniać łącznie podmioty występujące wspólnie. Przy ocenie spełniania warunku Zamawiający weźmie pod uwagę potencjał wspólny tych podmiotów.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia – nie spełnia.
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują cyklicznie usługę lub usługi odbioru i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych od mieszkańców nieruchomości w ilości co najmniej 800 Mg/rok oraz odpadów komunalnych gromadzonych selektywnie (np. papier, szkło, plastik) w ilości co najmniej 200Mg/rok.
Na potwierdzenie spełnienia warunku posiadania doświadczenia należy wskazać wykaz wykonanych usług (zał. nr 4) oraz załączyć dokumenty, potwierdzające należyte wykonanie usług (referencje).
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia – nie spełnia.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli :
a- Wykonawca będzie posiadał opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, ze Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 1 500 000 PLN.

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie dysponował:
a) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, przystosowanymi do opróżniania pojemników o pojemnościach 120 l, 240 l i 1100 l;
b) co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
c) co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej ;
d) co najmniej jeden pojazd specjalny, przystosowany do odbioru odpadów komunalnych z możliwością wjazdu na drogi gminne o szerokości od 2,4 m do 3,0 m i masie rzeczywistej do 5 t.
e) Pojazdy muszą spełniać następujące warunki:
— posiadać trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne,
— być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym,
— być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników,
— wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego (GPS) umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów,
— konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem sie na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady.
f) Wykonawca musi utrzymywać odpowiedni stan sanitarny pojazdów i urządzeń poprzez wykonywanie następujących czynności:
— mycie i dezynfekcje z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie. Wykonawca winien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające wykonanie czynności,
— opróżnianie pojazdów z odpadów i parkowanie na koniec każdego dnia roboczego wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej,
— dopuszcza sie wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych.
Pojazdy, o których mowa w punktach a), b), c) i d) oraz baza magazynowo-transportowa muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dn. 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). Baza magazynowo-transportowa powinna być usytuowana w Gminie Bodzanów, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Bodzanów, na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
Na potwierdzenie, ze baza magazynowo – transportowa jest wyposażona w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 18 lipca 2001 roku Prawo wodne (Dz. U. z 2012 roku, poz. 145) Wykonawca złoży wraz z ofertą pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie wód opadowych i ścieków przemysłowych lub informacje, ze któryś z rodzajów dokumentów nie jest wymagany.
Na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym należy wskazać wykaz dysponowania odpowiednim potencjałem (zał. Nr 6). Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia – nie spełnia.

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Najniższa cena

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

IRGK.271.17.2014

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów: 26.5.2014 - 09:00
Dokumenty odpłatne: nie

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

26.5.2014 - 09:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 26.5.2014 - 09:15

Miejscowość:

Bodzanów

Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Arkadiusz Mękarski
Lilla Smorzewska
Katarzyna Lenkiewicz
Regina Guzanek

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Gmina Bodzanów
ul. Bankowa 7
09-470 Bodzanów
POLSKA
E-mail: gmina@bodzanow.pl
Adres internetowy: http://www.bodzanow.pl
Faks: +48 242607065

VI.4.2)Składanie odwołań

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Gminy Bodzanów
ul. Bankowa 7
09-470 Bodzanów
POLSKA
E-mail: gmina@bodzanow.pl
Tel.: +48 242607006
Adres internetowy: http://www.bodzanow
Faks: +48 242607065

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

15.4.2014

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 kwietnia 2014 23:35
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marcin Bogdał
Ilość wyświetleń: 1663
25 czerwca 2014 14:18 (Lilla Smorzewska) - Dodanie załącznika [ogloszenie_o_wyborze_oferty.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 maja 2014 10:18 (Lilla Smorzewska) - Dodanie załącznika [ogloszenie_dodatkowe_12052014r.pdf] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
07 maja 2014 15:12 (Marcin Bogdał) - Zmiana kolejności załączników. (Dokument opublikowany)