Uchwały Rady - archiwum

Uchwała Nr 63/X/03

Uchwała Nr 63/X/03
Rady Gminy Bodzanów
z dnia 25 czerwca 2003r


w sprawie : procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


Działając na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (dz. U. z 2001r Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.)


Rada Gminy w Bodzanowie uchwala, co następuje:

§ 1.

1. Projekt budżetu przygotowuje, przy pomocy Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy, Wójt Gminy. W tym celu Wójt Gminy zobowiązuje kierowników jednostek organizacyjnych gminy, kierowników referatów w Urzędzie Gminy oraz samodzielnych pracowników samorządowych (dotyczy tych pracowników, którzy planują i dysponują kwotami wymienionymi w dziale klasyfikacji budżetowej przez nich obsługiwanym) do sporządzenia i przedłożenia w terminie do 15 września poprzedzającego rok budżetowy plany rzeczowe zadań i projekty planów finansowych.
2. Wnioski radnych i społeczności lokalnej oraz innych jednostek występujących o dofinansowanie z budżetu gminy składane są do skarbnika gminy w terminie do 10 września.

§ 2

1. Skarbnik Gminy:
- sporządza prognozę dochodów gminy na nadchodzący rok budżetowy i przedkłada ją Wójtowi Gminy w terminie do 15 września , a następnie ją aktualizuje.
- ustala obowiązkowe płatności budżetu gminy w nadchodzącym roku budżetowym, a w szczególności wielkości dotyczące zobowiązań cywilnych z tytułu kredytów i pożyczek w terminie do 15 września.
2. Skarbnik w oparciu o:
- przedłożone materiały,
- wnioski,
- obliczone kwoty dochodów własnych gminy,
- dotacji celowych na realizację zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej,
- subwencji ogólnej z budżetu państwa,
opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.

§ 3

1. Wójt Gminy na podstawie materiałów opracowanych przez skarbnika przygotowuje budżet gminy
a. w szczególności wynikającej z zapisów ustawowych
b. przy uwzględnianiu przewidywanego wykonania w roku poprzedzającym projekt budżetu
c. z objaśnieniami, które obejmują:
- opis dochodów (uzasadnienie, sposób kalkulacji)
- wskazania źródeł przychodów
- objaśnienia do wydatków, które obejmują poszczególne rodzaje wydatków, w tym:
§ wydatków na zadania własne o charakterze obligatoryjnym
§ wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
§ wydatków na realizację zadań wynikających z zawartych porozumień
§ wydatków na zadania inwestycyjne, w tym wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów
§ wydatki dla jednostek organizacyjnych
§ dotacji dla innych podmiotów
d. omówienie zadań majątkowych, z uwzględnieniem następujących danych:
- nazwy i lokalizacji inwestycji
- dotychczas poniesionych nakładów inwestycyjnych
- kosztów roku planowanego
- wskazanie możliwości uzyskania dotacji, pożyczki na wskazane zadanie
e. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki gminy
f. plany przychodów i wydatków jednostek budżetowych
g. plany przychodów i rozchodów funduszu celowego – Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
h. dochody i wydatki związane z realizacją zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami
i. dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizacje zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
2. Do projektu uchwały budżetowej dołącza się:
- informacje o stanie mienia komunalnego w szczególności nie mniejszej niż określa ustawa
- prognozę długu planowanego na koniec roku budżetowego
3. Projekt uchwały może zawierać także:
- upoważnienie dla Wójta do zaciągania pożyczek i kredytów oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy,
- upoważnienie do wykonywania zmian w budżecie gminy określonym w art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

§ 4

1. Projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami Wójt przedkłada Radzie Gminy najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania.
2. Komisje Rady w terminie 14 dni od daty otrzymania projektu budżetu formułują opinię o projekcie budżetu oraz propozycje ewentualnych poprawek i przekazują je Wójtowi Gminy, a kopię do Komisji Planowania, Budżetu i Finansów.
3. W przypadku, gdy poprawki prowadzą do zwiększenia sumy wydatków winny wskazać źródło ich pokrycia. Dla wydatków jak i źródeł wnioskodawca określa dział, rozdział jak i tytuł.
4. Komisja Planowania, Budżetu i Finansów w ciągu 7 dni po terminie określonym w pkt. 2 przedstawia ostateczną opinię o projekcie budżetu, a zgłoszone poprawki przekazuje Wójtowi Gminy, który ma 7 dni na wniesienie poprawek do budżetu.
5. Bez zgody Wójta Gminy Rada Gminy nie może wprowadzić zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów.

§ 5

1. Rada uchwala budżet do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy, a w szczególności uzasadnionych przypadkach – nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.
2. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej jednak nie później niż 31 marca roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony przez Wójta Gminy.

§ 6

Porządek obrad sesji powinien zawierać:
1. odczytanie projektu uchwały budżetowej
2. odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej
3. odczytanie opinii stałych Komisji Rady Gminy
4. odczytanie stanowiska Wójta Gminy w sprawie opinii Komisji
5. dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie
6. głosowanie uchwały budżetowej

§ 7

Uchwała niniejsza jest przekazywana wszystkim osobom i jednostkom uczestniczącym w tworzeniu budżetu.

§ 8

Traci moc Uchwała Rady Gminy w Bodzanowie Nr 91.XIV/99 z dnia 24.08.1999r w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 9

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


/-/ Jan Aftański

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lipca 2003 11:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 830
23 lipca 2003 11:06 (Administrator) - Dodano załącznik
23 lipca 2003 11:00 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu