Znak sprawy:RI.271.11.2015 Bodzanów, dnia 24.02.2015 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
udzielenie zamówienia w trybie art. 4 pkt. 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych
I. Zamawiający: Gmina Bodzanów z siedzibą w Urzędzie Gminy Bodzanów, ul. Bankowa 7, 09-470 Bodzanów zaprasza do złożenia oferty na: „Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Bodzanów.”
II. Opis przedmiotu zamówienia
Na zakres przedmiotu zamówienia będą składać się następujące elementy:
1) Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej (PGN) dla Gminy Bodzanów
- objęcie swoim zakresem obszar gminy Bodzanów,
- identyfikować obszary, w których dochodzi do emisji CO2 do atmosfery, wskazywać obszary o największej i najmniejszej emisyjności,
- określenie wskaźników monitorowania,
- wyznaczenie inwestycji planowanych do realizacji w latach 2014-2020 ze wskazaniem możliwych źródeł finansowania,
- przygotowanie planu ze wskazaniem rozwiązań pozwalające na zmniejszenie emisji,
- objęcie analizą minimum te sektory, w których samorząd planuje podjąć działania (ujęte w Planie) czyli budynki i urządzenia będące własnością lub zarządzane przez samorząd oraz budynki prywatne mieszkaniowe i przeznaczone na działalność gospodarczą, oświetlenie publiczne. W przypadku budynków użyteczności publicznej wymagane jest wykonanie inwentaryzacji źródeł niskiej emisji obejmujące: zebranie informacji dot. lokalizacji, tytułu prawny (np. własność, współwłasność, najem), rodzaju ogrzewania budynku/lokalu, rodzaju i ilość oraz moc pieców/kotłów na paliwo stałe zlokalizowanych w budynku/lokalu, rodzaju i ilość spalanego paliwa stałego w ciągu roku w budynku/lokalu, wielkości emisji oraz określenie przewidywanego efektu ekologicznego w wyniku zmiany sposobu ogrzewania, wielkości powierzchni, którą ogrzewa piec/kocioł oraz oszacowanie zapotrzebowania na moc cieplną (w GJ) w stanie przed modernizacją, ocenę potrzeby i możliwości technicznych pozwalających zastąpienie obecnych źródeł ciepła źródłami,
- w ramach prac przygotowane zostaną materiały (np. ankiety) w wersji elektronicznej służące pozyskaniu informacji niezbędnych do wykonania inwentaryzacji stanu obecnego.
2) Stworzenie bazy danych
Baza danych powinna zawierać:
- informacje pochodzące z inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych w sektorach i obiektach znajdujących się na terenie gminy Bodzanów oraz wyliczenie ilości CO2 emitowanego wskutek zużycia energii na terenie gminy Bodzanów w roku bazowym 2013
(Szczegółowa inwentaryzacja obiektów gminnych (rodzaj źródła ciepła, zużycia paliwa, zużycie energii cieplnej i elektrycznej, stan techniczny, powierzchnia), oświetlenie publiczne)
- inwentaryzacja winna być sporządzona z wykorzystaniem badania ankietowego (zrealizowanego w ramach ww. zamówienia). Celem opracowania ankiety i przeprowadzenia badania ankietowego wśród mieszkańców gminy w poszczególnych sektorach i obiektach jest uzyskanie danych na temat zużycia emisji oraz emisji CO2,
- baza powinna być wykonana w postaci arkusza kalkulacyjnego z możliwością aktualizacji bazy przez Zamawiającego, we właściwych formatach np. Excel.
- wykonawca jest zobowiązany do przeszkolenia wskazanych pracownikach UG z pełnej obsługi opracowanej aplikacji. Szkolenie musi odbyć się w siedzibie Zamawiającego.
3) Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu Gminy w Bodzanowie
- w ramach zadania przewiduje się przeszkolenie 2-3 pracowników wytypowanych przez Gminę w ramach obsługi i aktualizacji bazy danych. Szkolenie obejmować będzie także tematy związane z zasadami i celami aktualizacji dokumentów strategicznych oraz wyszukiwaniem źródeł finansowania dla przyszłych inwestycji wymienionych w Planie.
- wykonawca zobowiązany jest do przygotowania materiałów szkoleniowych, zgodnie z Zasadami promocji dla beneficjentów POliŚ 2007-2013
4) Informacja i promocja dotycząca udziału dofinansowania POIiŚ w stworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej, upublicznianie informacji o opracowaniu planów
– w ramach działania przeprowadzone zostaną spotkania z pracownikami Gminy i mieszkańcami. (max. 2 spotkania)
- opracowanie informacji na stronę internetową Gminy Bodzanów dotyczące projektu, prac na Planem Niskiej Emisji, działaniach dotyczących ochrony środowiska w Gminie oraz możliwościach dofinansowania działań prowadzących do ograniczenia niskiej emisji, w tym OZE czy wymiany źródeł ciepła.
- wykonani ulotek informacyjne zawierające informację o źródle dofinansowania projektu, założeniach i celach Planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie oraz źródłach informacji o dostępnych źródłach dofinansowania działań związanych z ograniczaniem niskiej emisji na terenie Gminy.
5) Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko – przeprowadzoną zgodnie z odpowiednimi Dyrektywami UE i prawodawstwem krajowym, obejmującą elementy postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko skutków wdrażania Planu, w tym określenie szczegółowości informacji, przygotowanie wzoru pism, ogłoszeń, itp., sporządzenie prognozy, określenie listy wymaganych opinii i przygotowania do ich otrzymania oraz zapewnienie udziału społeczeństwa w opracowywaniu dokumentów. Zaopiniowanie projektu planu gospodarki niskoemisyjnej wraz z prognozą oddziaływania i wszelkie działania z tym związane.
Kod CPV – 90 70 00 00 – 4 Usługi środowiska naturalnego
Termin realizacji zamówienia - do dnia 31 sierpnia 2015r.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
Cena – 95 pkt.
Doświadczenie – 5 pkt.
Cena wg wzoru:
C= Cn/Co x 95
C- cena
Cn- cena najniższa
Co – cena oferowana
Doświadczenie:
0 pkt. - za realizację 1 usługi polegającą na opracowaniu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST) lub Planu Strategicznego dotyczącego Ochrony Środowiska dla JST,
5 pkt. - za realizację 2 i więcej usług polegających na opracowaniu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla JST lub Planu Strategicznego dotyczącego Ochrony Środowiska dla JST,
Oferta wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą. Max można uzyskać 100 pkt.
III. Warunki udziału w zamówieniu:
1) O zadanie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia tzn. prowadza działalność gospodarczą w w/w zakresie zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym organie ewidencji działalności gospodarczej;
2) Posiadają wiedzę i doświadczenie umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia.
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem usługi – w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie – polegającą na opracowaniu co najmniej 1 Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla JST lub Planu Strategicznego dotyczącego Ochrony Środowiska dla JST wraz z dowodem, że usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie.
IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty ( w zależności od potrzeb zamówienia):
1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz cenowo-ofertowy – wg. załączonego wzoru – załącznik nr 1,
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3)Odpis z rejestru, o którym mowa powyżej może być złożony w formie, o której mowa w art. 4 ust. 4a ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. 2007 Nr 168, poz. 1186 ze zm.),
4) Wykaz usług – załącznik nr 4.
V. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
VI. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia jest pani Katarzyna Lenkiewicz – Tel. 24 260 70 06 w. 38 w zakresie zapytania Ofertowego – pani Lilla Smorzewska – Tel. 24 260 70 06 w 38.
VII. Miejsce składania ofert
Ofertę cenowo - ofertową należy*:
- złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy Bodzanów, ul. Bankowa 7, 09-470 Bodzanów Sekretariat z dopiskiem: „Opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Bodzanów”
- przesłać faxem na nr ………………………
- przesłać drogą elektroniczną na adres e-maila: …………………..
w terminie do dnia 04.03.2015r. do godz. 12.00
VIII. Opis sposobu obliczania ceny
1.Na załączonym formularzu cenowo-ofertowym, należy przedstawić cenę ryczałtową brutto
za wykonanie usługi.
2.Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3.Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
IX. Istotne postanowienia umowy:
I.Termin wykonania prac do dnia 30 sierpnia 2015r.
II.Realizacja zgodnie z warunkami ogłoszenia i złożona ofertą.
III.Realizacja zgodnie z harmonogramem.
IV. kary umowne:
1) 20% kwoty brutto umowy za wypowiedzenie umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
2) 20% kwoty brutto umowy w przypadku wypowiedzenia umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
3) Za zwłokę w realizacji zadań określonych w harmonogramie – 2% kwoty określonej w § …….umowy za każdy dzień zwłoki,
4) Za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy – 10% kwoty określonej w §…..umowy.
Należne Zamawiającemu kary umowne może on potrącać z wierzytelnościami z tytułu wynagrodzenia Wykonawcy.
W przypadku, gdy umowa przewiduje obowiązek zapłaty kary umownej Zamawiający może dochodzić odszkodowania w wyższej wysokości na zasadach ogólnych.
V. Płatności
1) Zapłata wynagrodzenia nastąpi na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT/rachunku przez Wykonawcę i doręczonej Zamawiającemu.
2) Za datę doręczenia faktury/rachunku uważa się dzień wpływu do Zamawiającego.
3) Należności wynikające z doręczonej przez Wykonawcę faktury VAT/rachunku będą płatne przelewem na rachunek bankowy podany w fakturze, w terminie 30 dni od daty doręczenia faktury VAT/rachunku Zamawiającemu.
4) Wykonawca oświadcza, że jest płatnikiem podatku VAT/ nie jest płatnikiem podatku VAT*.
5.Za datę zapłaty uważa się dzień uznania rachunku Wykonawcy.
VI. Na zamawiającego przechodzą całkowite prawa autorskie wraz z prawami do modyfikacji i przetwarzania wszystkich produktów przedmiotu umowy.
VII. Projekt realizowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowisko w związku z czym konieczne jest zastosowanie się do zasad promocji i oznakowania produktów.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Miasta i Gminy Bodzanów